Fejlesztők napja sorozat

Pedagógusok és szülők támogató közössége szakemberekkel

Egyre összetettebb feladat a gyermekek nevelése, megfelelő oktatása. Ebben nem csupán a szülők, de sokszor a pedagógusok és a gyermekek fejlesztésével foglalkozó szakemberek is egyedül érzik magukat kérdéseikkel, problémáikkal. A gyermekük boldogulását a szívükön viselő szülők és a pedagógusok is gyakran tanácstalanok, elveszettek a rengeteg fejlesztési módszertan, szakember között, és nehezen választanak közülük.

 

Erre a problémára szeretnénk a Zenit iskolában egy közösség segítségével válaszolni, amelyben minden résztvevő egyaránt kaphat válaszokat kérdéseire és támogatást is a nehéz helyzetekben. Ebben a támogató közösségben az érintettek tematikusan tudnak információkhoz jutni, megosztani tudásukat, tapasztalataikat egymással, a nyitott csoport biztonságos és inspiráló közeget tud adni a résztvevőknek. 

 

A Zenit Általános Iskola a régióban működő, előremutató pedagógiai kezdeményezések képviselőit interaktív, ingyenes előadások keretében köti össze azokkal a pedagógusokkal, gyermekekkel foglalkozó fejlesztő szakemberekkel , illetve szülőkkel, akik segítséget keresnek a saját, gyermekekkel kapcsolatos oktató-nevelő-fejlesztő feladataikban, munkájukban, amit a saját területükön más módon nem kapnak meg.

 

Az előadások havi rendszerességgel kerülnek megtartásra a Zenit Általános Iskola nagytermében.(Göd, Madách utca 40.)

Következő előadásaink

A második évad (2022/23) további programja

Kiváló szakemberek érkeznek hozzánk különböző szakterületekről. A középpontban a gyermeknevelés, a pszichológia és a tanítás-tanulás módszertana áll. Tervezett programunkra várunk minden résztvevőt szeretettel.

Dr. Kollár János

Gyermekpszichológia

Szeptember 22.

Klinger Mária

OH-kártya - szülői szerepek

Január 19.

Gaál Szilvia

Irodalomterápia

Május 18.

Szajbert Bettina

Természettudományos
nevelés

Október 13.

Gál Zsuzsanna

Hangterápia - hangfürdő

Február 23.

Nyíri-Nagy József

Zeneterápia

Június 8.

Dr. Gyarmathy Éva

Digitális korszakváltás

November 10.

Markos Rebeka

Érzékenyítő programok a családban, kisiskoláskorban

Március 23.

Dr. Konta Ildikó

Receptív terápia, pedagógus-szülő önismeret
December 8.

Fojt Márta

Düh, hiszti, agresszió kezelése

Április 27.

Feliratkozóinknak értesítést küldünk a regisztrációs lehetőségekről

Köszönjük az érdeklődést!

Első évadunk témái​

 

2021 novemberében Turmezei Mónika tartott interaktív előadást "Dráma és fejlesztés" témában. Előadónk a gyermek pszichodráma módszeréről és annak gyakorlati alkalmazási lehetőségeiről beszélt - a gyermekek fejlesztésétől kezdve a tanításán át a szülőként megélt helyzetekig. Turmezei Mónika részletes és pontos képet rajzolt a módszerről gyermekek és felnőttek esetében, összehasonlítva és kontextusában bemutatva azt más fejlesztési módszerekkel, irányzatokkal, majd ezek alapján beszélgetett a csoport saját tapasztalataikról.

Mivel ő maga is évtizedes gyakorlattal rendelkezik gyermekpszichodramatista csoportvezetőként, és számos más fejlesztési módszert is alkalmaz (DSZIT, homloklebeny fejlesztés, művészetterápia) munkája során, sok példát hozott arról, hogyan lehet ezeket kreatívan, az itt-és-mostban alkalmazni, amikor egy gyermeknél vagy csoportnál egyszerűen "nem működik" a megszokott út.

A Zenitben is heti rendszerességgel van a gyermekeknek "pszichodráma órája", a gyerekek egészen mély témákat dolgoznak fel a játék könnyedségével és rengeteg erőforrásukat mozgósítják, ami sikeresen beépül a mindennapjaikba is. A pedagógusok is előszeretettel alkalmazzák ezeket az eszközöket, sokszor egy-egy mese szereplőiként, a feladat-helyzet helyett játék-helyzetben halad az osztály, az eredményeik pedig kiemelkedőek.

2022 márciusában Kása Renáta tartotta "Kreatív intelligencia" előadását. Bemutatta, hogy mi is az a kreatív intelligencia, honnan fakad, mire használható és milyen hatással lehet az életünkre. Ismertette, hogy milyen hatással lehet a közösségre, a társadalomra a kreatív intelligenciánk fejlesztése, kiaknázása, valamint példákon keresztül mutatta be, hogy hogyan lehet mindezt alkalmazni gyermekek fejlesztése, tanítása, nevelése során.

 

Kása Renáta művészeti rajzoktató, bölcsész, pedagógusként jól bemutatta, hogy a kreatív intelligencia eszköztára széles körben hasznosítható és fontos szerepe lesz a következő generációk életében.

7252d4a9-852f-498c-b52c-3cfd7ec74e12_edited.png
260406451_624678005552989_6332026738073227220_n.jpeg
IMG_20211123_182449_edited.jpg

2022 májusában Piros Tímea gyógypedagógus tartott interaktív előadást az iskolaérettségről, iskolakezdés előtt és utáni érintetteknek. Mi állhat a gyermekek iskolaérettsége, vagy éppen iskolaéretlensége hátterében? Gyógypedagógus vendégünk szerint nem az a kérdés, hogy a gyerek milyen képességekkel bír, milyen ügyes, milyen erős, tud-e figyelni, hanem hogy ezt kollektíven milyen irányba terelik a gyermekkel foglalkozó felnőttek (óvodapedagógus, fejlesztők, szülők, nagyszülők). “Ha a csónakban mindenki másfelé evez, pont a gyerek az akire nem marad megfelelő figyelem.”

Mégis mi segítheti a gyermekeket abban, hogy felkészülten kezdjék az iskolát, vagy behozzák az ott tapasztalt lemaradásokat? Valóban a komplex felmérések és a fejlesztések jelentik az egyetlen utat? Piros Tímea szerint az alapokon kell sokat dolgozni:

  • Szülői tisztánlátás, sok-sok közös beszélgetés; határozott, szeretet elvű nevelés,

  • A pedagógus és a gyermekek közötti együttműködés, a gyermekek képességek szerinti differenciálása,

  • Emellett pedig sok-sok pozitív visszajelzés, dicséret a gyerekek felé.

Ezek valóban rengeteg munkát igényelnek mind a szülő, mind a pedagógusok részéről, ami nagyon nem könnyű manapság, de a befektetett energia mindig megtérül!