
Fejlesztők napja sorozat
Pedagógusok és szülők támogató közössége szakemberekkel
Egyre összetettebb feladat a gyermekek nevelése, megfelelő oktatása. Ebben nem csupán a szülők, de sokszor a pedagógusok és a gyermekek fejlesztésével foglalkozó szakemberek is egyedül érzik magukat kérdéseikkel, problémáikkal. A gyermekük boldogulását a szívükön viselő szülők és a pedagógusok is gyakran tanácstalanok, elveszettek a rengeteg fejlesztési módszertan, szakember között, és nehezen választanak közülük.
Erre a problémára szeretnénk a Zenit iskolában egy közösség segítségével válaszolni, amelyben minden résztvevő egyaránt kaphat válaszokat kérdéseire és támogatást is a nehéz helyzetekben. Ebben a támogató közösségben az érintettek tematikusan tudnak információkhoz jutni, megosztani tudásukat, tapasztalataikat egymással, a nyitott csoport biztonságos és inspiráló közeget tud adni a résztvevőknek.
A Zenit Általános Iskola a régióban működő, előremutató pedagógiai kezdeményezések képviselőit interaktív, ingyenes előadások keretében köti össze azokkal a pedagógusokkal, gyermekekkel foglalkozó fejlesztő szakemberekkel , illetve szülőkkel, akik segítséget keresnek a saját, gyermekekkel kapcsolatos oktató-nevelő-fejlesztő feladataikban, munkájukban, amit a saját területükön más módon nem kapnak meg.
Az előadások havi rendszerességgel kerülnek megtartásra a Zenit Általános Iskola nagytermében (Göd, Madách utca 40.)
Következő előadásaink
- jún. 17. 10:00 – 12:00Zenit Iskola, Göd, Madách u. 40, 2132 Hungary
A második évad (2022/23) teljes programja
Kiváló szakemberek érkeznek hozzánk különböző szakterületekről. A középpontban a gyermeknevelés, a pszichológia és a tanítás-tanulás módszertana áll. Programunkra várunk minden résztvevőt szeretettel.
Szajbert Bettina
Természettudományos
nevelés
Szeptember 22.
Klinger Mária
OH-kártya - szülői szerepek
Január 19.
Gaál Szilvia
Irodalomterápia
Május 18.
Dr. Kollár János
Tanítássegítés, tanulássegítés
Október 22.
Gál Zsuzsanna
Hangterápia - hangfürdő
Február 25.
Nyíri-Nagy József
Zeneterápia
Június 17.
Dr. Gyarmathy Éva
Atipikus fejlődés
November 10.
Egy Sima Egy Fordított Egyesület
Six Bricks sokszínűség előnyei tréning
Március 30.
Dr. Konta Ildikó
Receptív terápia, pedagógus-szülő önismeret
December 8.
Fojt Márta
Düh, hiszti, agresszió kezelése
Április 27.
Első évadunk témái
2021 novemberében Turmezei Mónika tartott interaktív előadást "Dráma és fejlesztés" témában. Előadónk a gyermek pszichodráma módszeréről és annak gyakorlati alkalmazási lehetőségeiről beszélt - a gyermekek fejlesztésétől kezdve a tanításán át a szülőként megélt helyzetekig. Turmezei Mónika részletes és pontos képet rajzolt a módszerről gyermekek és felnőttek esetében, összehasonlítva és kontextusában bemutatva azt más fejlesztési módszerekkel, irányzatokkal, majd ezek alapján beszélgetett a csoport saját tapasztalataikról.
Mivel ő maga is évtizedes gyakorlattal rendelkezik gyermekpszichodramatista csoportvezetőként, és számos más fejlesztési módszert is alkalmaz (DSZIT, homloklebeny fejlesztés, művészetterápia) munkája során, sok példát hozott arról, hogyan lehet ezeket kreatívan, az itt-és-mostban alkalmazni, amikor egy gyermeknél vagy csoportnál egyszerűen "nem működik" a megszokott út.
A Zenitben is heti rendszerességgel van a gyermekeknek "pszichodráma órája", a gyerekek egészen mély témákat dolgoznak fel a játék könnyedségével és rengeteg erőforrásukat mozgósítják, ami sikeresen beépül a mindennapjaikba is. A pedagógusok is előszeretettel alkalmazzák ezeket az eszközöket, sokszor egy-egy mese szereplőiként, a feladat-helyzet helyett játék-helyzetben halad az osztály, az eredményeik pedig kiemelkedőek.
2022 márciusában Kása Renáta tartotta "Kreatív intelligencia" előadását. Bemutatta, hogy mi is az a kreatív intelligencia, honnan fakad, mire használható és milyen hatással lehet az életünkre. Ismertette, hogy milyen hatással lehet a közösségre, a társadalomra a kreatív intelligenciánk fejlesztése, kiaknázása, valamint példákon keresztül mutatta be, hogy hogyan lehet mindezt alkalmazni gyermekek fejlesztése, tanítása, nevelése során.
Kása Renáta művészeti rajzoktató, bölcsész, pedagógusként jól bemutatta, hogy a kreatív intelligencia eszköztára széles körben hasznosítható és fontos szerepe lesz a következő generációk életében.
2022 májusában Piros Tímea gyógypedagógus tartott interaktív előadást az iskolaérettségről, iskolakezdés előtt és utáni érintetteknek. Mi állhat a gyermekek iskolaérettsége, vagy éppen iskolaéretlensége hátterében? Gyógypedagógus vendégünk szerint nem az a kérdés, hogy a gyerek milyen képességekkel bír, milyen ügyes, milyen erős, tud-e figyelni, hanem hogy ezt kollektíven milyen irányba terelik a gyermekkel foglalkozó felnőttek (óvodapedagógus, fejlesztők, szülők, nagyszülők). “Ha a csónakban mindenki másfelé evez, pont a gyerek az akire nem marad megfelelő figyelem.”
Mégis mi segítheti a gyermekeket abban, hogy felkészülten kezdjék az iskolát, vagy behozzák az ott tapasztalt lemaradásokat? Valóban a komplex felmérések és a fejlesztések jelentik az egyetlen utat? Piros Tímea szerint az alapokon kell sokat dolgozni:
-
Szülői tisztánlátás, sok-sok közös beszélgetés; határozott, szeretet elvű nevelés,
-
A pedagógus és a gyermekek közötti együttműködés, a gyermekek képességek szerinti differenciálása,
-
Emellett pedig sok-sok pozitív visszajelzés, dicséret a gyerekek felé.
Ezek valóban rengeteg munkát igényelnek mind a szülő, mind a pedagógusok részéről, ami nagyon nem könnyű manapság, de a befektetett energia mindig megtérül!



