top of page
Zenit iskolaélmény

Oktatási filozófiánk

A Zenit Iskola oktatási filozófiájának alapja a közösség, élmény és tudás hármasa. Célunk, hogy diákjaink kis csoportos oktatásban (legfeljebb 12-17 fős osztályokban), támogató közegben fejlődhessenek, ahol a tanulás nem csupán információszerzés, hanem élményekkel teli felfedezés is. Kiemelt figyelmet fordítunk a 21. századi készségek fejlesztésére, mint a kreativitás, problémamegoldás, kritikai gondolkodás és együttműködés, így diákjaink magabiztosan állhatnak helyt a jövő kihívásaiban.
 

Az angol nyelvet már az alsó évfolyamoktól kezdve játékos formában oktatjuk, míg felsőbb osztályainkban célzott nyelvoktatással készítjük fel őket a nyelv aktív használatára és alkalmazására, ennek részeként egy sikeres nyelvvizsgára. A modern technológia eszközeit életkornak megfelelően beépítjük mindennapjainkba, ezzel segítve tanulóinkat a digitális világban való eligazodásban. Emellett külön figyelmet szentelünk a STEM (tudomány, technológia, mérnöki tudományok és matematika) területek fejlesztésére, hogy diákjaink praktikus, a világot megértő és formáló tudást szerezzenek.
 

Az iskolai közösségépítés részeként hangsúlyozzuk az önismeret és a kommunikáció fontosságát, melyek révén diákjaink tudatos, felelősségteljes fiatalokká, majd felnőttekké válhatnak. A környezetvédelem és a fenntarthatóság szintén fontos elemei programunknak, hiszen célunk, hogy tanulóink aktívan hozzájáruljanak a fenntartható jövő megteremtéséhez.

Nálunk nem a csengő jelzi az óra kezdetét és végét, hanem a pedagógusok, akik a tanulók jelzéseire reagálva irányítják az órákat. Tudjuk, hogy az egész napos iskolai feladatok mennyire fárasztóak a gyerekeknek, ezért a gyakorló feladatok megoldását beépítjük a délutánokba. Az otthoni idő a családé, ezért célunk, hogy a gyakorlás és a tudás elmélyítése is az iskolában történjen. A gyermekek előrehaladásáról az egyéni beszélgetéseken felül a szülők részletes szöveges értékelést kapnak félévkor és év végén.

Értékeink

20240410_133148.jpg

Közösség

Nálunk senki sincs egyedül. A közösség ereje visz előre nap mint nap.

20240801_113102.jpg

Kreativitás

A gyermekek lételeme, melyet meg kell őriznünk.

PXL_20230805_083234568.MP.jpg

Élmény

A felfedezés és tapasztalás öröme a tanulás alapélménye.

20240516_112942.jpg

Tudatosság

Az önismeret és a tapasztalatok segítenek abban, hogy a kihívásokat erőforrássá alakítsuk.

IMG_0809.jpg

Biztonság

A szív és lélek, az elme és szellem biztonsága ad teret a kibontakozáshoz.

387206203_10160832522933548_9063141149574418684_n.jpg

Elfogadás

Az erő a különbségekben rejlik, nem a hasonlóságokban.

Pedagógiánk öt alappillére

Alapműveltség és NAT

Államilag elismert alapítványi iskolánk célja, hogy diákjaink megalapozott és széleskörű alapműveltséget szerezzenek, amely biztos alapot ad számukra az élet különböző területein. A Nemzeti Alaptanterv (NAT) irányelvei szerint összeállított tananyagunk nemcsak az ismeretek átadását szolgálja, hanem arra ösztönzi a tanulókat, hogy összefüggéseket fedezzenek fel a tantárgyak között, és mélyebb megértést nyerjenek a világ működéséről. Figyelmet fordítunk a hagyományok és értékek tiszteletére, valamint a könyvek és az olvasás szeretetének elmélyítésére, hogy diákjaink nyitott, művelt és gondolkodó emberekké váljanak.

Önismeret

Az önismeret és az önértékelés fejlesztése iskolánk alapvető céljai közé tartozik. Élménybeszámolók, beszélgetések és konfliktuskezelési gyakorlatok segítségével diákjaink lehetőséget kapnak arra, hogy mélyebben megismerjék önmagukat, felismerjék saját erősségeiket és kihívásaikat. Ezzel nemcsak a személyes fejlődést támogatjuk, hanem az iskolai és közösségi sikereik alapjait is lerakjuk.

 

Fenntarthatóság

A fenntarthatóság iránti elkötelezettségünk részeként az iskolai életbe aktívan beépítjük a természet iránti tiszteletet. Diákjaink az iskolakert művelésén, természetjárásokon és különböző folyamatok megtapasztalásán keresztül sajátítják el a környezettudatos gondolkodást. Célunk, hogy a természetközeli tapasztalatok révén mély kapcsolatot építsenek ki a környezetükkel, és felelős döntéseket hozzanak a jövőben.

STEM (tudomány, technológia, mérnöki tudományok, matematika)

A STEM területeken kiemelten fontosnak tartjuk a gyakorlati ismeretek átadását és a tapasztalati úton való tanulást. Diákjaink aktívan felfedezhetik a tudomány és technológia világát, és az elméleti tudást konkrét helyzetekben is alkalmazhatják. Tanóráink során a diákok lehetőséget kapnak tervezésre, problémamegoldásra, és a valós életből vett kérdések megvizsgálására, így a tanulás folyamata élményszerűvé és gyakorlatközelivé válik.

Nyelv és kommunikáció

Iskolánk célja, hogy diákjaink széles körben fejlesszék nyelvi és kommunikációs készségeiket, mind anyanyelvükön, mind idegen nyelven. Az idegen nyelvi tevékenységek, projektek és beszélgetések során nemcsak a nyelvtudásukat mélyítik el, hanem különböző kultúrákkal ismerkednek meg. A prezentációk készítése és bemutatása több tantárgyban, eltérő témakörökben is fontos szerepet játszik, hiszen ezek során a diákok megtanulják összeszedetten és célzottan átadni ismereteiket, miközben gyakorlati nyelvhasználatra és hatékony kommunikációra tesznek szert.

A Zenit Iskola kipróbálása élőben

Érdeklődő szülőknek rendszeresen tartunk iskolanyitogató rendezvényeket. Legközelebb 2024. szeptember 23-án délután lesz szülőtájékoztatónk.

Leendő első osztályosok számára iskola-előkészítő foglalkozásokat tartunk egész évben, amelyen a leendő tanítót is meg lehet ismerni, ki lehet próbálni.

Iskolaváltáson gondolkodókat a jelentkezési űrlapon várjuk. Szabad hely esetén próbanapokon élheti át a jelentkező gyermek, hogy milyen is élőben a Zenit iskola. Kölcsönös pozitív döntés esetén pedig bármikor év közben lehetőség van az átiratkozásra.

PXL_20231125_150248953-EFFECTS.jpg
bottom of page