top of page

Végre itt van a tavasz!

  • Zenit Iskola
  • 1 nappal ezelőtt
  • 3 perc olvasás

Frissítve: 11 órával ezelőtt

Végre beköszöntött a tavasz, amit már nagyon vártunk a gyerekekkel. Ilyenkor alig várjuk, hogy kinyíljanak az elültetett virágaink, lombot bontsanak a fák és a hideg időt felváltsa a kellemes meleg tavaszi levegő. Minden évszakban, időjárástól függetlenül nagyon sokat vagyunk a kertben, de ilyenkor tavasszal a leghangulatosabb. A gyerekek már viszik is ki a piknik takarókat, amin egy fa árnyékában olvasgatnak, társasoznak, rajzolnak. A homokozóban is kezdetét veszi a nagy várépítés, amin mindenki együtt dolgozik. A lányok megnyitják a sárkonyhát, ahol sok finomság kapható. Beindulnak a focimeccsek, a fáramászás, és a gyerekek nagy kedvence a rovarok gyűjtése, megfigyelése, és ha szükséges biztonságos helyre szállítása.

Miután ez a téma közel áll a gyerekekhez, szeretik a rovarokat és érdekli is őket ezzel kapcsolatban minden, sokat foglalkoztunk a beporzók fontosságával és szerepével. A beporzók világnapja alkalmából feldíszítettük a gyerekek alkotásaival a faliújságunkat, és sok érdekes információt megosztottunk rajta, hogy az iskola többi diákja is elolvashassa. Tanultunk verset, olvastunk meséket a témával kapcsolatban.


Minden osztálynak van egy magaságyása, amit évről évre a gyerekekkel közösen hozunk rendbe így tavasszal, majd az alapos gyomlálás után új magocskákat ültetünk bele, és várjuk, hogy kibújjanak a földből.


Igazi nagy kerti munkálatok zajlottak nálunk, az egész kertben el kellett terítenünk sok-sok mulcsot. Ez tényleg igazi munka volt, amit a gyerekek hatalmas lelkesedéssel végeztek a pedagógusokkal együtt. Hordták talicskával, vödrökkel, gereblyézték, lapátolták. Igazi csapatmunka volt, nagy öröm volt látni, amikor elkészült, hogy milyen széppé varázsoltuk a kertet.


A mozgást nem csak a kertben szeretik a gyerekek. Tornaórán az utóbbi időben a fejlődéstani nagymozgások fejlesztésén volt a hangsúly, kezdve a csecsemőkori majd a kisgyermekkori mozgásokkal. Fontos megtanulni ezeknek a mozgásoknak a helyes kivitelezését, hiszen a mozgás által segítjük az idegrendszer természetes érési folyamatát. Bemelegítésre nagyon szeretik használni a gyerekek a „tesitársast”, ahol egy óriási dobókockával kell dobni, majd a mezőkön lépni, és végrehajtani a rajta szereplő gyakorlatokat.


Matematikából szívesen foglalkoznak a gyerekek a szorzás témakörével, és ügyesen is megy nekik. Már nagyon klasszul dolgoznak párban és a csoportos feladatokban is jól meg tudják osztani a szerepeket. Nagyon sokszínűen variáljuk az órákon nem csak a munkaformákat, de a feladattípusokat is. A szorzótáblák megtanulásánál, mindig ugyanazt a folyamatot visszük végig. Tanulunk verset és éneket hozzá, kapcsolunk hozzá ritmust és mozgást, játszunk vele, és a füzetükbe is ugyanúgy vezetjük végig az új ismeretet.


Magyarórákon a tankönyvi feladatokat kiegészítjük játékos, kooperatív feladatokkal. Az órák az olvasás, írás és beszéd hármas egységére építenek – a három terület szorosan összefonódva alkot egy egységet. Kiemelt hangsúlyt fektetünk a szövegértésre, a szöveggel kapcsolatos kérdések megfogalmazására és az igényes, választékos válaszadás technikájának megtanítására. Sokat beszélgetünk kötetlenül, gyakorolják az önálló véleménynyilvánítást és érvelést, mely közben szinte észrevétlenül fejlődik szövegértésük, szókincsük és kifejezőkészségük. Igyekszünk támogatni a hozzánk járó gyermekeket abban, hogy magabiztosan, választékosan használják anyanyelvünket.


Március 15. alkalmából a 4. osztályosok készültek nekünk egy előadással. Elkészítettük az osztályunk saját 12 pontját, megtanultunk lepkét és csákót hajtogatni, amit aztán mindenki egyedivé varázsolt.


A költészet napját igazán különlegesen ünnepeltük meg az iskolában. Már jó előre tudtuk, hogy ezen a napon kinyit „Trudi néni boltja”, ahol mindenféle gyümölcsöt lehet majd vásárolni, egy szépen elszavalt versért cserébe. A „boltot” az előre elkészített versillusztrációk díszítették, ahova egy versúton lehetett eljutni. Közösen is megtanultunk egy magyar költeményt, de többen más verseket is megtanultak, amiket mind egytől-egyig bátran elmondtak.


A tavaszi szünet előtti hét Húsvéti kalandhét volt ahol minden nap készültünk valamilyen klassz programmal. Hétfőn izgalmas kalandpályán vettek részt a gyerekek, ahol nemcsak az ügyességükre, hanem leleményességükre is szükség volt. Kedden Zebegénybe mentünk kirándulni az erdőbe és bár borongósan indult az idő, az eső szerencsére elkerült bennünket. A napot egy finom lángossal zártuk Nagymaroson, ami szuper hangulatban telt. Szerdán az ünnepi családi hagyományok kerültek előtérbe, arról beszélgettünk kinél hogyan telik a húsvét, csapatépítő játékokat játszottunk és közösen díszítettük húsvéti hangulatúra a termünket. A napra a koronát a közös udvari piknik tette, melyre mi ínycsiklandó gyümölcsöstállal készültünk.



final-logo-zenit-03_edited.png

Államilag elismert
alapítványi általános iskola Gödön

OM azonosító: 203508

 

Kapcsolatfelvétel

  • Facebook

© 2021 - 2025 Zenit Alapítványi Általános Iskola

bottom of page