top of page
Zenit Iskola

Számok, madarak, robotok

A zenites gyerekek a robotos foglalkozásokat mindig nagy örömmel várják. A tavaszi szünet előtt újra előkerült néhány robotunk, ezúttal a matematika és írás órákon tanultak megerősítését szőttük bele a feladatokba.

Először is mindenki színezett és vágott saját robot kabátot, így volt katica robot, tulipános robot, pók robot, űrhajós robot, és így tovább. Ennek köszönhetően saját képükre szabott robotokkal dolgozhatott mindenki.

A bluebotokhoz egy-egy magyaros és matekos pályát készítettünk az első és második osztálynak. Az elsősök a huszas számkörben összeadást gyakorolták. A pár egyik tagja három dobókockával dobott, lelépte a robottal, majd a másiknak le kellett olvasni és összeadni a számokat. Az elsősök magyaros pályáján a testrészekhez kapcsolódó három betűs szavakat kellett lelépni, a párnak pedig leolvasni.

A másodikosok matek pályáján a százas számkör négyzetszámait kellett megtalálni és sorrendben meglátogatni. Párban ellenőrizték egymás munkáját. A magyarosban kedvenc madaras kifejezéseik köszöntek vissza, ami az utóbbi idők sok madaras élményére emlékeztette őket.

Az osztályok másik fele eközben két készlet Scottie Go-val dolgozott. Ezekben a földre zuhant űrlénynek kellett segíteni navigálni az akadályok között. Itt nem a robot kézzel fogható, hanem a program, amit elemekből kell összeállítani és az iskolai tabletekkel beolvasni, hogy az futtassa az algoritmust. Sokat gondolkodtunk a gyerekekkel és a hibakeresés és lépésenkénti ellenőrzés gyakorlásával a kezdeti ötleteket finomítva sok sikerélményt szereztek.

Ezekben annyira elmélyültek a gyerekek, hogy bár készültünk további feladatokkal is, azokra már nem maradt idő. Legközelebb!

A Zenit Általános Iskola tehetséggondozási eszközeinek beszerzéséhez a Nemzeti Tehetség Program Tehetségsegítés Feltételrendszerének Javítása alprogramjának keretén belül 1 200 000 forint támogatást biztosított 2022-ben, a 2022/23-as tanévre (támogatási időszak: 2022. július 1. és 2023. június 30. között).



Comments


bottom of page