top of page
  • Zenit Iskola

A Zenit Tehetségprogramjának első évét értékeltük

Frissítve: 2023. júl. 4.

A Zenit Általános Iskola tehetségprogramjának bevezetésével célunk volt a tehetséggondozás, mint a gyermekek belső motivációjának támogatásának bevezetése volt a 2022-23-as tanévben. A matematikai, a zenei és a STEM/természettudományos tehetséggondozás mindennapi oktatásában való megjelenítése, a játékok, a programok, szakkörök megszervezése maradéktalanul létrejött, és nagyon pozitív fogadtatásra lelt mind a gyermekek, mind a közösség tagjai részéről.


A zenei eszközök, hangszerek megvételével egy önismereti-művészeti tábor elindításával kezdtük meg a munkát. A tanév során koncertekkel készültünk, a délutáni programban elindítottuk a zeneoktatást. A szorobán-szakkört heti egy órában sikerült megvalósítani az 1. évfolyamban, valamint a Robotika program eszközeinek beszerzésével a Digitális hét során kipróbáltuk a digitális eszközöket.


A Zenit Tehetségprogramjának kidolgozásakor fontos volt a rugalmasság beépítése a tantervbe, hogy megvalósulhasson a gyermekek belső motivációjának, érdeklődésének követése, ami különösen fontos az alsó tagozatban, amikor az alapok megerősítése, az alapkészségek biztonságos fejlesztése a pedagógia első feladata, és emellett, ennek megerősítéseként kell egy Tehetségprogramnak kiegészíteni a pedagógiai program gerincét és a szükséges képességfejlesztéseket.


Mindezeket figyelembe véve, a program nem csupán népszerűségében, de eredményeiben is sikeres volt, a programban részt vevő gyermekek úgy tudtak részt venni benne, hogy mindemellett kiemelkedő eredményeket értek el az iskolai tanulmányaikban is.


A programról a sajtó is beszámolt. A Gödi Hírnök online hasábjain jelent meg beszámoló.


A Zenit Általános Iskola tehetséggondozási eszközeinek beszerzéséhez a Nemzeti Tehetség Program Tehetségsegítés Feltételrendszerének Javítása alprogramjának keretén belül 1 200 000 forint támogatást biztosított 2022-ben, a 2022/23-as tanévre (támogatási időszak: 2022. július 1. és 2023. június 30.)






Comments


bottom of page