Valuné Tóth Tünde - Autizmus dióhéjban - pszichológus szemmel - Szülők és pedagógusok műhelye a Zenitben
máj. 18., Szo
|Zenit Iskola
Idő és helyszín
2024. máj. 18. 10:00 – 12:00
Zenit Iskola, Göd, Madách u. 40, 2132 Hungary
Az eseményről
Szakmai programunk
Az autizmus témaköre egyre több családot érint, akár a gyermekek, akár a felnőttek oldaláról. Az autista gyermekek fejlesztése, oktatása, nevelése mindenkinek tartogathat kihívásokat, ugyanúgy a pedagógusoknak, intézményeknek, gyermekekkel foglalkozó szakembereknek is. Valuné Tóth Tünde az alábbi témákat érinti interaktív előadásában a Szülők és Pedagógusok Műhelyének májusi alkalmán a Zenit iskolában:
- Az autizmus különféle meghatározásai: mi az a „gyermekkori autizmus”,, az „Asperger-szindróma”, az „atípusos autizmus”, a „nem meghatározott pervazív fejlődési zavar” és „egyéb pervazív fejlődési zavar”.
- Tények és tévhitek az autizmusról: Alarm jelzések- korai és későbbi tünetek, mi állhat és mi NEM az autizmus hátterében?
- Autizmus más állapotokkal együtt és keveredve: Szorongásos tünetek, mentális betegségek és ADHD
- Diagnózis vagy sem, szükséges–e a „papír”? Ki segíthet? Hová fordulhatunk?
- Fejlesztési irányok, lehetőségek és oktatási intézmények Gödön
- Segítség a szülőknek: A támogatás fontossága, támogató csoportok és hasznos olvasmányok
Előadónk
A nevem Valuné Tóth Tünde, pszichológus vagyok. Nehezen tudnám meghatározni, hogy az életem során mikor és hogyan kezdődött a szakma. Azt tudom, hogy szeretem a hivatásom, törekszem a folyamatos fejlődésre, megújulásra, az ismeretszerzésre és az ismeretek átadására.
Viszonylag korán – már a középiskolai évek elején – körvonalazódott bennem, hogy a pszichológia területén szeretnék továbbtanulni. Az emberi lélek- és a viselkedés mögött meghúzódó lelki folyamatok mélyebb megismerése örökös motiváció számomra. Tanulmányaimat is ez a motiváció befolyásolja a mai napig. Első diplomámat tanítókét szereztem, majd a Debreceni Egyetemen mentálhigiénikus szakember képesítést szereztem, ezzel párhuzamosan tanultam a Miskolci Nagy Lajos Király Egyetem pszichológia szakán. A Károli Gáspár Református Egyetem is pszichológiát tanultam, de itt is képződtem tovább. A rajzvizsgálati szaktanácsadói végzettségem is szintén nagyon hasznos ismereti hátteret jelen a klienseim megismeréséhez. A különféle továbbképzések mindegyikén egy-egy adott nehézség megoldása céljából vettem részt (szorongásoldás -szorongásoldó csoportok vezetése, érzelemszabályozás - Kalandozás az érzelmek birodalmában program elkészítése, az autizmus, a mese- és a játékterápia, ADHD, szuperszenzitivitás, pánikbetegség, stb.)
Hálás vagyok, hogy több területen volt alkalmam hasznosítani ismereteimet, mélyíteni tudásomat, szerezhettem gyakorlatot és tapasztalatot. Az egyik – talán legmeghatározóbb munkaterep- a gyermekvédelemben eltöltött 16 év. Az állami gondoskodásban élő gyerekek és szülők (vér szerinti szülők, nevelőszülők, örökbefogadó szülők) támogatása, vizsgálata mellett, továbbképzéseket-, tanfolyamokat-, támogató csoportokat szerveztem. Az állami gondoskodás rendszerének felülvizsgálatában is részt vehettem, megújító javaslatokkal állhattam elő. Ezen évek alatt lehetőséget kaptam arra is, hogy a bűncselekmények áldozatainak krízisellátást nyújtsak, valamint a magyarországi áldozatsegítő protokoll kialakítását kidolgozzuk a különböző társszervek együttműködésével.
„Úgy érezzük, hogy amit teszünk, csak egy csepp a tengerben. Anélkül a csepp nélkül azonban sekélyebb volna a tenger.”
A szülők és pedagógusok műhelyéről
Szülők és pedagógusok műhelye (korábban Fejlesztők Napja) sorozatunkban a 2023/24-es tanévben is minden hónapban, egy előre meghirdetett időpontban tartanak az előadások a Zenit Általános Iskolában (2132, Göd, Madách utca 40.). A meghirdetett előadás sorozatunkra felkért előadók egytől egyig kiváló szakemberek az oktatás, a tanárképzés, a kutatás különböző területeiről.
A részvétel ingyenes, de a honlapunkon az eseményre regisztrációhoz kötött, a limitált férőhely miatt!
Célunk, hogy a tavalyi évhez hasonlóan, idén is sok szülő, nagyszülő, pedagógus és segítő szakember találkozhasson, kapcsolatot építhessen, szakmailag is gazdagodhasson, amivel hozzájárulhat a gyermekek, gyermekei fejlődéséhez.