Iskolaelőkészítő

Mindkét iskolaelőkészítő csoportunk megtelt! Csak várólistára tudunk felvenni gyermekeket.

240680636_541435877090173_2119087799351331802_n

240680636_541435877090173_2119087799351331802_n

PXL_20211014_120451131.PORTRAIT

PXL_20211014_120451131.PORTRAIT

243501742_1771237713069050_8118284591601200087_n

243501742_1771237713069050_8118284591601200087_n

242753576_600376347635818_7357700067266484994_n

242753576_600376347635818_7357700067266484994_n

PXL_20211009_114157245

PXL_20211009_114157245

PXL_20211027_122636831

PXL_20211027_122636831

240622988_999037947309487_5824496961328629312_n

240622988_999037947309487_5824496961328629312_n

DSC_6037

DSC_6037

"Fontos dolog" az iskolakezdés. Nagycsoportos óvodás szülőjeként pedig már szinte létfontosságú döntés. Iskolaérett-e, vagy az lesz-e jövő szeptemberben? Ki fogja eldönteni, kihez forduljak, ha bizonytalan vagyok? Ha szerintünk biztosan készen fog állni, tudjuk-e, mi is az, amivel szembe kell néznie jövőre? Fejlesztés vagy sport? Idegen nyelv vagy művészetek? Mire lesz szüksége?

 

Jogosak és megalapozottak ezek a kérdések. Felnőttként is tehernek, szorongatónak éljük meg, ha egy új, idegen környezetben, feladatkörben, közösségben kell teljesítenünk, így keressük a megoldást, hogy megkönnyítsük gyermekünknek az átmenetet.

 

A Zenit Iskolaelőkészítő foglalkozások célja az, hogy az iskolát nálunk (vagy akár más intézményben) kezdő gyermekek már az iskolakezdést megelőző évben megismerkedjenek egymással, az iskolai környezettel, a - talán mégsem annyira ijesztő - elvárásokkal, az új szabályokkal, szokásokkal és persze leendő osztálytársaikkal.

A foglakozásaink alkalmával felkészítjük őket az írás, a számolás az olvasás tanulásának alapjaira, a finommotorika, a nagymozgás és a matematikai logika fejlesztésével.

 

Nem cél előre "betanulni" az iskolás anyagot, a fókusz az előkészítésen és a közös tanulás örömén van.

 

A csoportban lévő gyermekeket egy közös alap szintre készítjük fel, hogy ne okozzon gondot a tanév elején a különböző óvodai "előképzettség". Így otthon nem kell a szülőnek fejlesztő pedagógusként dolgozni gyermekével, elegendő a lelkesedés, az izgalmas új ismeretek, a szép emlékek közös megélése.

Foglalkozásainkra jellemző a játékos, csoportos tanulás, a közösségben való (együtt)működés és empatikus hozzáállás elsajátítása, a látás, hallás és tapintás során szerzett információ feldolgozásának fejlesztése, a dramatikus módszerek alkalmazása, a sok finom- és nagymozgás és nem utolsó sorban az angol nyelvvel való ismerkedés.

A foglalkozások 2022. október 6-án indulnak, a teljes tanév alatt (az iskolai szünetek kivételével) tartanak. Csütörtökönként két 10-10 fős csoportban: 13:30-15:00 óráig és 15:00-16:30-ig lesznek. Az előkészítő havi díja az első hónapban 23.000 forint, mely fedezi az eszközöket is, a további hónapokban 22.000 forint.
 

12 érv az Iskolaelőkészítő csoport mellett​

  1. Egy tanévnyi lehetőség a fejlődésre, az iskolakezdésről és iskolaválasztásról való döntésre.

  2. Moduláris felépítés, havonta lehetőség nyílik a csatlakozásra.

  3. Kiscsoportos foglalkozások, a nagycsoportos (20+ fő) óvodai környezetben megvalósíthatatlan, egyéni képességfejlesztés, csoportdinamika.

  4. Komplex iskolaérettségi vizsgálat és visszajelzés, fejlesztőpedagógus által felmért szenzomotoros, finommotoros, kognitív és szociális érettség területeiről.  

  5. Átfogó finommotorika és nagymozgás fejlesztés.

  6. Az óvodás korú gyermekek számára kifejlesztett gyakorlatias, játékos foglalkozások, az ő ritmusukat követő “tanórák”.

  7. Előreszaladás helyett előkészítés és lépésről-lépésre való haladás.

  8. Feladat és módszertani sokféleség, mely biztosítja minden résztvevő számára a sikerélményt és a motivációt.

  9. Beltéri és kültéri helyszíneken zajló foglalkozások, melyeknek a történelmi épület és az ősfás park szolgál háttereként.

  10. Az iskolás szerepbe való “belebújás” lehetősége.

  11. Foglalkozások heti egyszer.

  12. Minden szükséges felszerelést, tesztet, tananyagot helyben biztosítunk a gyerekek számára.

"Mindenféle fontos dolgok

jutnak az eszembe,

hogy például az iskolában

van-e medence?

Szünetben szabad-e felmászni a fára,

és van-e gesztenyefa, beállni alája,

ha csak kicsit esik a langyos nyári eső,

vagy lesz mindenkinél

az udvaron esernyő?..."
 

(Kovács Barbara: Fontos dolgok, részlet)