top of page

Másodikosaink őszi kalandjai

Zenit Iskola

Frissítve: 2024. nov. 27.

A hosszú nyári szünet után nagyon jó volt újra látni a gyerekeket. Feltöltődve, kipihenve, tele élménnyel érkeztek meg szeptember elsején a rendhagyó évnyitóra, mely után mindenki az osztályával töltötte a napot. Meghallgattuk a gyerekek írásos, fényképes, rajzos nyári élménybeszámolóit. Nagy öröm volt látni, hogy a kalandfüzetük, amit év végén adtunk nekik ajándékba, megtelt élményekkel, amit örömmel mutattak meg mindenkinek.


A Zenitben az iskola első hete minden évben „Kalandhéttel” kezdődik, így volt ez idén is. Részt vettünk a Zenit nyomozós kvízén, ahol az iskolával, és a tanítókkal kapcsolatban kellett a gyerekeknek különböző feladványokat megoldani, illetve nyomozni a válaszok után az iskola egész területén, nagyon izgalmas volt, öröm volt látni, hogy milyen szépen dolgoznak együtt a gyerekek. Másnap egy „Kalandtúrára” indultunk a környéken, egy térkép alapján kellett megtalálni az állomásokat, ahol különböző feladatok várták a gyerekeket. Miután szeptember első hetében nagy hőség volt, úgy döntöttünk, hogy egy egész napot töltünk a Homokszigeten, ahol várat építettünk, fürödtünk, rajzoltunk, kártyáztunk.


Hamar összecsiszolódtak újra a gyerekek, így a következő héten már bele is vetettük magunkat a tanulásba, amit már nagyon vártak.


Angolból az osztály kedvenc témaköre az állatok világa, így ennél a témánál kicsit többet időztünk. A gyerekek már tavaly kiszemeltek egy 100 állatnévből álló kvízt, amit idén mindenképp ki szerettek volna próbálni, így amikor az ismétlés végére értünk, letesztelték tudásukat és több mint 60 állat nevét gyűjtötték össze angolul. Bár már javában zajlik az új témákhoz tartozó szavak elsajátítása, az állatok iránti lelkesedés hatalmas, így év végére biztosan nem marad állatnév, amit a gyermekek ne tudnának angolul!



Matematikából az év eleji ismétlés után a 100-as számkörrel kezdtünk foglalkozni, ami rengeteg játékos lehetőséget kínál a téma feldolgozására. Természetesen mindenkinek lett igazi 1 és 10Ft-os érméje, amivel boltosat játszva máris remekül lehetett gyakorolni a helyiértékeket, és a műveleteket is. Igazi lottó szelvény is bekerült a gyerekek füzetébe, amivel majdnem minden órán játszunk. A házi készítésű helyiérték koronggal, amit egy másik osztálytól örököltünk, remekül lehetett szemléltetni a helyiérték fogalmát, azok számára is akiknek kicsit több idő kellett, hogy megértsék. Nagy sláger az órákon a 10 és 20 oldalú dobókocka, amivel a feladatok tárháza végtelen. Nagyon szeretik a gyerekek a vetélkedőket is, ahol soha nem hirdetünk győztest, mindig csak a játék élményéért játszunk.


A tornaórákba is rendszeresen becsempésszük a matekórán tanultakat, ami igen nagy koncentrációt igényel a gyerekektől. Például a karikákba ugrálás közben, a karika színének megfelelően kell páros vagy páratlan számot mondani, karikába készített művelet eredményét hangosan mondani, vagy trambulinon ugrálva kell valahányasával számolni stb.


Rajz és technika órákon, de még a délutáni szabadidőben is rengeteget alkotunk, amivel örömmel díszítjük a termünket és a folyósokat is. Az iskolai magyaróra sem csupán a tananyag tanulásáról szól. Minden egyes órán újabb ajtók nyílnak a gyerekek előtt, melyek kreatív gondolkodásra, érzelemkifejezésre és közös élményekre invitálnak. Fontosnak tartjuk az olvasás megszerettetését, mely nemcsak szórakoztató, hanem személyiségformáló és érzelmi intelligenciát is fejlesztő tevékenység.


Az órákon rendszeresen alkalmazzuk a drámapedagógia eszközét, mely lehetővé teszi, hogy a gyerekek kifejezzék érzelmeiket, megértsék mások motivációit, és fejlesszék együttműködési készségeiket. A magyarórák lehetőséget adnak arra, hogy a gyerekek megfejtéseket keressenek a történetek értelmezésében, azok mélyebb összefüggéseiben.


A népmese napja alkalmából egy egész héten át a meséé volt a főszerep. Magyarból és matekból izgalmas tematikus órákkal készültünk a gyerekeknek, tornaórán népi játékokat játszottunk, népdalokat énekeltünk, és elkészítettük a saját népviseletes babánkat papírból. Mindenki beöltözhetett a kedvenc népmesei alakjának. Meghívtuk az iskolába Lóri bácsit, aki élőszavas mesemondással varázsolta el a gyerekeket. Ellátogattunk a Mesemúzeumba, ahol a Mesetársas című foglalkozáson vettünk részt.


Egy igazán szép őszi, vezetett kiránduláson voltunk a Börzsönyben, ahol rengeteg

érdekes dolgot tanultunk. Találtunk bagolyköpetet, vadsóskát, ehető és mérges

gombákat, forrásvizet, gubacsdarázs lárvát. A nap végén kellően elfáradva, nyakig sárosan érkeztünk haza. :)


Nagyon tartalmas első két hónapot zártunk az őszi szünet előtt. A gyerekek

nagyon elfáradtak, így mindenkire ráfért egy nagy pihenés, hogy aztán

novemberben újult erővel, feltöltődve vágjunk bele a téli időszakba.



final-logo-zenit-03_edited.png

Államilag elismert
alapítványi általános iskola Gödön

OM azonosító: 203508

 

Kapcsolatfelvétel

  • Facebook

© 2021 - 2025 Zenit Alapítványi Általános Iskola

bottom of page